Silvestar Dragoje – Šomi i Miroslav Stanić – Đimi, 1984. osnovali su duet Neki to vole vruće.
1984. nakon odsluženog vojnog roka, Šomi susreće Đimija, prijatelja iz ranog djetinjstva te s njime osniva NTVV i od tada se počinju profesionalno baviti glazbom kao solisti i autori glazbe u NTVV. Početak njhove suradnje obilježila je njihova prva demo snimka koju snimaju 1984., a Albert Papo, jedan od tadašnjih vlasnika discoteque Saloon sugerira im da se nazovu Neki to vole vruće, što i prihvaćaju. Urednici tadašnjeg Jugotona nakon preslušavanja njihovih prvih demosa, nude im snimanje prvog albuma N.T.V.V. koji snimaju 1985.
Pjesme California, Medu moj i šećeru i Reci da postaju hitovi diljem tadašnje države i na vrhu su radijskih top ljestvica. Na prvom albumu prezentirali su moderno produciran pop koji je bio na tragu rokerske agresivnosti, a vrhunska produkcija osigurala im je naklonost glazbenih sladokusaca i glazbenih urednika. Svojom spontanošću i iskrenošću u autorskom izrazu te produkcijom koja se od samih početaka oslanjala na visoke kriterije zapadne produkcije pop-rock izričaja, Šomi i Đimi privukli su u kratko vrijeme veliki broj slušatelja i poklonika.
NTVV su svojim drugim albumom Jeans generacija opravdali očekivanja i potvrdili da se od njih i njihovog tima može puno očekivati. Mega hitovi Jeans generacija i Teška vremena sa drugog albuma, odveli su ih u vrh popularnosti kada i počinju sa velikim koncertima i turnejama te formiraju prateći band od probranih zagrebačkih glazbenika, što publika obilato nagrađuje na njihovim koncertima.
Naslovna pjesma sa drugog albuma nametnula se kao veliki hit ponajprije zbog pamtljive melodije, spretno postavljenog aranžmana i izvrsne produkcije te kozmopolitske poruke teksta, a Teška vremena zbog vještog glazbenog parafraziranja aranžmana Falcovog hita Vienna calling te znalački postavljene same kompozicije koja se odlično nadopunjuje sa tekstom. Danas se bez svake sumnje razdoblje jeans generacije može ocijeniti kao najuspješnije u karijeri NTVV. Album je prodan u zavidno visokoj nakladi. Grupa je odsvirala bezbroj koncerata (koncert u prepunoj dvorani Zagrebačkog Doma sportova, Šomi i Đimi zacijelo i danas pamte, kao i njihova publika) .
U komercijalnom smislu slijedeći je album Kakva noć bio nadogradnja prethodnog, jer su Šomi i Đimi u skladateljskom smislu dodatno uznapredovali, potpuno ovladavši inače vrlo zahtjevnim modusima strukturiranja pop-pjesme, a produkcija Duska Mandića i dalje postavlja još više kriterije za domaću glazbenu scenu. Hitovi Kakva noć, Snježana i Djevojko, održali su ih u vrhu domaće pop-rock scene pa je i taj album prodan u visokoj tiraži.
Koncerti u sklopu turneje Kakva noć potvrđuju pravilo da Šomi i Đimi sa svojim članovima banda pružaju vrhunski glazbeni doživljaj. Album Kad lavina krene objavljen 1989., a sa naslovnom pjesmom nagovještava ratna zbivanja koja su kasnije zadesila Hrvatsku te se osjeća i sklonost prema žeščem zvuku u brzim pjesmama, a poslovično odlične lagane pjesme svojim senzibilitetom sugeriraju ljubav i mir u predratno doba koje se osjećalo.
Obraćanje ženskom dijelu publike sa pjesmama Nikolina, Kad lavina krene i Skini sve sa sebe, Šomi i Đimi još više dobivaju naklonost ljepšeg spola. Iako je i na ovom albumu bilo hitova, treba svakako spomenuti i prvi njihov prepjev, pjesmu In the summertime Munga Jerry-ja koja je kod slušateljstva izazvala odličan prijem.
Rat u Hrvatskoj je učinio svoje, pa je 1991. objavljen album sa samo pet pjesama koje naznačuju nove smjernice u glazbenom izričaju NTVV, tj. zaokret prema eksplicitnijim plesnim formama s blagim latino dodacima odlične produkcije.
NTVV se 1991. uključuju u obranu domovine i priključuju se glazbenoj bojni te odlaze na prve crte bojišnice. U projektu Moja domovina sudjeluju sa svojom pjesmom Mi imamo hrabrosti te nastupaju na mnogim dobrotvornim koncertima u domovini i inozemstvu. Šomi, zajedno sa Tomislavom Ivčićem, Pikom Stančićem i Mustafom Ismailovskim osniva Humane zvijezde Hrvatske – humanitarnu neprofitabilnu glazbenu organizaciju koja je okupila mnoge hrvatske glazbenike koji su na nebrojenim dobrotvornim koncertima prikupljali sredstva za obranu Hrvatske. Unatoč ratnim godinama, Šomi i Đimi uspijevaju snimiti i slijedeći album – Ljubavne priče (1993).
Suradnja sa Zlatanom Stipišićem isplatila se jer je Gibonni Šomiju i Đimiju sa svojim nadahnutim tekstovima uspio vratiti volju za daljnji nastavak rada grupe, pa su njihove pjesme unatoč ratnoj depresiji ulijevale nadu za opstanak. Album “Ljubavne priče” donio je prekrasne lagane pjesme kao što su Zagrli me nježno, Nudiš mi razloge za kraj, Ti si ta i Ne zaboravi. Pjesma Bojler u unplugged verziji donijela im je opet prva mjesta na top-ljestvicama.
Sa pjesmom Nudiš mi razloge za kraj sudjelovali su na ZG festu i osvojili prvu nagradu stručnog žirija. Vrhunske gitarske solaže Duška Mandića te jos zrelija produkcija na ovom albumu ostale su i dan danas dokaz da se i kod nas može u korak sa visokim zapadnim kriterijima. Sredinom 1995. Đimi odlazi iz NTVV te započinje solo karijeru.
Šomi nastavlja sa grupom NTVV, ali u drugoj postavi te izdaju albume Opasan plan i Boja noći, a 2000. Šomi stavlja u zamrzivač grupu NTVV. 2001. izlazi kompilacija Neki to vole vruće – The best of 15 years, koja postaje prema podacima HDS-a jedna od izvođenijih kompilacija na hrvatskim radio postajama, a nominirana je i za hrvatsku nagradu Porin. Zadnji live nastup NTVV-a bio je 27. ožujka 2004. godine, a ovogodišnji njihov nastup na Trash Film Festivalu prava je prigoda da ih se prisjete svi ondašnji i novonastali fanovi!
Leave a Reply
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.